НЕЗАЛЕЖНА ГАЗЕТА


     Субота, 20.04.2024


Меню сайту
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 25
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2013 » Березень » 4 » АНТИДОРОЖНА МАПА ЧЕРНІВЦІВ
13:09
АНТИДОРОЖНА МАПА ЧЕРНІВЦІВ
Чому ми не їдемо так, як ми вам заплатили?
«Хороший асфальт на дорогах у Чернівцях просто так не валяється»
(народне прислів’я чернівецьких водіїв)

Коли йдеться про наші дороги, то навіть флегматичному Прем’єру Миколі Азарову хочеться плакати, про що він поділився у хвилину одкровення. А якби, приміром, Азаров побачив дорогу на вулиці Кочубея, гадаю, що не лише заплакав би, а й ридма ридав би, як зраджена курсистка. Зрозуміло, що проблема чернівецьких доріг не може бути відокремленою від загальної ситуації в Україні. Тому, дивлячись на роздроблений асфальт на наших дорогах, виникає логічне запитання: крадуть чи не крадуть кошти під час їхнього ремонту? Якщо ж подивитися (а я це роблю майже щороку) на майже ідеальні дороги у Білорусі, яка, до речі, має природних ресурсів значно менше, ніж Україна, та, враховуючи повідомлення нашої Генеральної прокуратури, відповідь очевидна – не просто крадуть, а крадуть по-чорному, причому серед білого дня…
 Торік українські дороги визнали одними
з найгірших у світі
Минулого року соціологи Інституту Геллапа визнали українські дороги одними з найгірших у світі: Україна посіла 133-є місце із 148-ми. Позаду нас Монголія, деякі африканські держави, а серед країн СНД – лише Молдова.
До речі, після гострої критики стану доріг в Україні з боку Прем’єра Миколи Аза­рова Укравтодор показово активізувався. Робота закипіла, гарячий асфальт на холоді зашипів, гроші полетіли у дорожні ями і не лише. А тиждень тому дорожники урочисто доповіли прем’єру, що залатали майже половину ям на дорогах.
Хотілось би запитати у водіїв: ви це відчули?

 Фокуси від "Фокуса”:
торік Чернівці
визнали найкомфортнішим містом в Україні,
 в тому числі й за станом наших доріг
Що цікаво, при оцінюванні експерти тижневика «Фо­кус» брали до уваги 13 позицій, серед яких житлово-комунальні послуги, міський транспорт і, звісно, дороги.
«Місцеві мешканці ставляться до Чернівців з пієтетом і, схоже, готові миритися з дрібними побутовими незручностями в місті з таким історичним багажем», – писав тоді популярний й авторитетний в Україні тижневик. Тобто за оцінкою цих так званих експертів, відсутність у місті хоча б 2-х нормальних басейнів та централізованої подачі гарячої води (єдиний обласний центр з такою проблемою), а також одні з найгірших в Україні дороги – це просто «дрібні побутові незручності», які ні­чого не означають для містян на тлі унікальної історії Чернівців.

За гроші, що офіційно стягують
з водіїв, усі українські дороги можна було б відремонтувати
за одне десятиріччя

Фахівці підрахували, що наша держава щороку стягує з водіїв близько 43 мільярдів гривень різних так званих стягнень «на дороги», які включені, приміром, у ціну бензину. Цих коштів достатньо на  ремонт 37 500 кілометрів двосмугових автошляхів. Тобто за ці гроші, що стягують з водіїв, на усіх дорогах в Україні можна було б за 10 років зробити якісний ремонт.   
Наразі Укравтодор вже запускає заводи з виробництва асфальтобетону. Підготовлено вже 94 таких заводи, які за сприятливих погодних умов розпочнуть виготовлення гарячих асфальтобетонних сумішей. Проте на цей рік бюджет Укравтодору складає лише 15 мільярдів гривень. А за підрахунками експертів цього відомства, нині 90% українських доріг потребують не просто ремонту, а саме капітального, для цього, за їхніми словами, необхідна непідйомна для нашої країни сума - близько 450 мільярдів гривень. Чи не для того зроблено таке дослідження, щоб заспокоїти нервових водіїв тезою – у це століття в Україні нормальних доріг не буде? А щоб водії не подумали, що  це гіпербола, радник голови Укравтодору Євген Прусенко офіційно заявив: «З такими темпами, як нині, ми відремонтуємо дороги за 85 років"...

 Чернівецькі водії
називають найгірші дороги міста
За словами наших водіїв, з якими вдалося поспілкуватися на цю гостру тему, найгірші ділянки доріг у місті на таких вулицях: Чапаєва (від Стасюка до Черво­но­армій­ської), Кочу­бея (вся), Руська (від Сагай­дачного до Ка­фед­ральної, біля повороту на Пчілки, від №52 до №95), Кармелюка (від Винниченка до Буковинської), Винниченка (від вулиці Миру до залізничного переїзду), Худякова (при виїзді на Унів­ерси­тетську), Південно-Кіль­цева (низ), Каспрука, Боярка (від гаражів лікарні до Кармелюка), Івасюка (від №3 до №13),  Шухевича (від автозаправки до Сторожинецької), Герцена (від Кармелюка до Кочубея), Ентузіастів (від провулку Ентузіастів до Івасюка),  Стеф’юка (від Головної до Молодіжної), Черво­но­армій­ська (біля кільця, на розі Гайдара, біля будинку №62), Полєтаєва (біля Головної та біля Ста­сю­ка), Заставнянська (від №12 до №16), Київська (біля колишньої військової частини – від №8 до №14), Нахімова (від №10 до №30, від №40 до №52), Кіро­во­градська (від №6 до №32), Дарвіна (від №3 до №13), Богуна (від №2 до №20), Переяславська (від №1 до №13), Марка Вовчка (від №6 до №10), Головна (від №16 до №20, від №40 до №50, від №70 до №80, від №133 до №145, від №157 до №187), Комунальників (від Пчілки до Південно-Кіль­цевої), Канівська (від Сто­ро­жи­нець­кої до Кошового), Каштанова (біля клубу), Вчи­тельська (вся).
Значно простіше було б назвати вулиці міста, де дороги без наслідків вибухів шрапнелі,  падіння зальотних фрагментів челябінського ме­те­ориту та грабежу до­рож­ників.

 Провали
дорожньої політики
Через жахливий стан доріг у місті та прорив каналізаційних труб нерідко трапляються небезпечні провали. Ось цитати з чернівецької преси:
«У центрі Чернівців неподалік колишньої резиденції буковинських митрополитів провалився шматок дороги. Через обвал на вулиці Хо­тинських комсомольців у цьому районі міста обмежили рух тролейбусів».
«Через провал дорожнього покриття на вул.Головній перекрили рух на ділянці від вулиці Чапаєва до проспекту Незалежності».
«На вулиці Черво­но­армійській, нижче перехрестя з вулицею Чапаєва, провалюється дорога. Від провалу вже пішли тріщини».
Де станеться наступний провал на чернівецьких дорогах, і чи не призведе він до людських жертв, наразі ніхто не знає.  

 Ямковий псевдоремонт як заспокійливий та знеболювальний засіб для чернівецьких водіїв
Ямковий ремонт, що зазвичай проводять наші дорожники, виявився абсолютно недієвим заходом, особливо після цієї зими, чимось схожим на те, що наші водії називають словосполученням «заліпити соплями». На певних ділянках чернівецьких доріг глибина вибоїн сягає понад 10 сантиметрів!
За словами посадовців, перелік вулиць, де проведуть горезвісний ямковий ремонт, визначать лише після того, коли остаточно зійде сніг. При цьому акцентують, що насамперед це будуть вулиці, якими курсує громадський транспорт. Проте, приміром, хіба громадський транспорт не курсує по вулиці Кочубея (автобус №39) та Кармелюка (маршрут №9а)? Однак про стан доріг на цих вулицях, здається, не просто забули, а й взагалі ніколи й не згадували. Ними, вочевидь, високопосадовці, тим більше з Києва, ніколи не їздять.
І ще, ямковий ремонт – смерть українським дорогам, найкращий спосіб красти гроші з бюджету.

 Плани чернівецьких дорожників на 2013 рік наполеонівськими
не назвеш
Цього року на ремонт і утримання чернівецьких доріг в міському бюджеті передбачено 50 мільйонів гривень. Торік було заплановано 58 мільйонів, але використали лише 42. Як  стверджують у департаменті житлово-комунального господарства, у цьому цілковита вина держказначейства.
Після того, як буде проведена інспекція стану доріг у місті, наші комунальники розраховують на додаткові кошти з Держбюджету.
Цьогоріч завершать ре­монт на тих дорогах, де його розпочали торік, тобто на вулицях Хмельницького, Бо­ярка, Воробкевича, Каспрука та на провулку Ентузіастів. А інші?
Ремонтні роботи на вулиці Богдана Хмельницького триватимуть протягом усього року. Там замінять каналізаційні та газові мережі, а дорожнє полотно ремонтуватимуть лише у 2014 році. Друм бун.
Заплановано відремонтувати й гравійні дороги, де є рух громадського транспорту – на вулицях Мукачівській та Сокирянській.
Цього року ремонтуватимуть також деякі міжбудинкові проїзди.
Цікаво було дізнатися думку щодо таких «гіпермасштабів» запланованих ремонтних робіт, приміром, у водіїв «швидкої допомоги», яким нині встановили норматив у 10 хвилин (у Німеччині – 12 хвилин), щоб доїхати по наших гладкошерстих дорогах до хворого…
У нас питання одне: чи може справитися нинішня чернівецька влада з порятунком ситуації?

 Захищаючи свої права, наші водії активно співпрацюють з проектом «Громадський контроль»
Чернівецькі водії давно втомилися об’їжджати нескінченні вибоїни на наших дорогах (за що, до речі, їх нерідко штрафують даішники), тому вдаються до різних засобів захисту свого права на їзду замість традиційних скачок на автомобілі. Вони активно співпрацюють з проектом «Гро­мадський контроль». Завдяки цьому, тобто через розміщення на цьому ресурсі фото розбитих у місті доріг, багато з них все ж відремонтували.
Чернівецькі активісти цьо­го руху торік провели резонансну акцію "Вдаримо фарбою по бездоріжжю!". На розі вулиць Горького та Хмель­ницького вони написали на дорозі через трафарет затхлий і вже саркастичний слоган «Покращення вже сьогодні», обмалювавши білою фарбою численні вибоїни.
На сайті цієї організації у розділі «Про проект» зазначається:
«Громадський контроль» – це наша заява владі: «Ми не будемо залишатися байдужими, коли порушують наші права!». Рух «Громадський контроль» об'єднує громадян усіх міст України, громадські організації та активних людей, небайдужих до проблем дорожнього сектору, ЖКГ, торгівлі тощо. Основна мета руху – захист прав громадян, наведення порядку та викорінення корупції в дорожньому будівництві, ЖКГ, парковочному тіньовому бізнесі тощо. Якщо ви або ваша організація займаєтеся проблемами захисту прав громадян, ми пропонуємо вам вести розділ «Новини» по своєму місту. Ви зможете публікувати на нашому сайті новини і події, що мають відношення до дорожнього сектору у вашому місті, розповідати про рейди, заходи і акції вашої організації з посиланнями на ваші власні контакти, ресурси тощо. Вам лише треба написати нам на E-mail: 4road@list.ru про себе або свою організацію – і вільно користуйтеся можливостями нашого проекту для захисту прав автолюбителів у своєму місті!».
Отож, як казав український класик, «Борітеся – поборете!». Принаймні у Києві деякі принципові водії вже домоглися від «Київ­авто­дору» компенсації за пошкодження своїх автівок з вини ко­мунальників. Юрію Чудновцю вдалося відсудити 25 тис. грн. за те, що люк серйозно пошкодив  днище його фургона. А Станіслав Синюк домігся через суд виплати 37 тис. грн. за пошкоджену на вибоїнах машину Honda.

Олег ТОКАРЧУК
Фото автора
Переглядів: 509 | Додав: Sunny | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
ПОШУК
Тег
Чернівці 11-томний словник Інститут мовознавства Академія наук Василь Клічак Просвіта Тлумачний словник української мови НОВИНИ СВІТУ НОВИНИ УКРАЇНИ НОВИНИ ЧЕРНІВЦІ НОВИНИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ Прокуратура КРИМІНАЛ НОВИНИ БУКОВИНИ 9 травня інваліди війни військовий госпіталь ветерани День Перемоги Михайло Папієв вибори міський голова Мельник мер Новодністровськ Панчишин результати голосування
Календар
«  Березень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
Copyright Svoboda © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz